,,Za sluncem a mořem levně, kvalitně a spolehlivě"


Všeobecné smluvní podmínky

 

VŠEOBECNÉ SMLUVNÍ PODMÍNKY

cestovní kanceláře Itabella

1. Úvodní ustanovení

1.1.Uvedené všeobecné smluvní podmínky cestovní kanceláře Itabella, se sídlem Družba 1197, 763 31  Brumov-Bylnice, IČ:75865530, se řídí ustanoveními zákona č. 159/1999 Sb., zákona o cestovním ruchu. Cestovní kancelář organizuje zájezdy, zajišťuje a poskytuje ubytovací, stravovací a doplňkové služby. Tyto všeobecné podmínky se vztahují na všechny zájezdy organizované cestovní kanceláří Itabella.

2. Vznik  smluvního vztahu

2.1.Smluvní vztah mezi CK Itabella a zákazníkem jako objednatelem zájezdu (příp. jeho oprávněným zástupcem) vzniká na základě zákazníkem podepsané a CK Itabella potvrzené písemné cestovní smlouvy.

2.2.Zákazníci CK potvrzují svým podpisem na cestovní smlouvě, že jsou jim tyto VSP známé, rozumějí jim, souhlasí s nimi a v plném rozsahu je přijímají.

2.3.Zákazník odpovídá za správnost všech údajů uvedených v jeho cestovní smlouvě. Zákazník, kterému bude CK Itabella potvrzena podepsaná cestovní smlouva, ručí za smluvní závazky z cestovní smlouvy všech dalších přihlášených osob uvedených v cestovní smlouvě jako za své vlastní.

2.4.Zákazník je povinen v případě zdravotního omezení (např. kardiaci, diabetici, osoby s omezenými pohybovými schopnostmi či jiným handicapem) osob uvedených na cestovní smlouvě na tuto skutečnost písemně upozornit v cestovní smlouvě při jejím prvním zaknihování. V opačném případě nese zákazník zodpovědnost za případné škody s tímto související.

3. Cena zájezdu a jeho změna

3.1.Cenou zájezdu se rozumí cena uvedená na cestovní smlouvě a zahrnuje služby v ní uvedené.

3.2.CK je oprávněna do 21. dne před realizací zájezdu jednostranně zvýšit cenu zájezdu v případě, že dojde ke zvýšení směnného kurzu české koruny použitého pro stanovení ceny zájezdu v průměru o více než 10%.

3.3.Komplexní cestovní pojištění je klient povinen uzavřít v případě zájmu při podpisu smlouvy s CK. Smluvní vztah u pojištění vzniká výhradně mezi pojišťovnou a klientem.

4. Platební podmínky

4.1.Cestovní kancelář Itabella má právo na zaplacení objednaných služeb před jejich poskytnutím. Za řádnou a včasnou úhradu odpovídá vždy zákazník.

4.2.Cestovní kancelář je oprávněna požadovat zálohu ve výši 50% z celkové ceny zájezdu. Záloha je splatná při podpisu cestovní smlouvy.Doplatek celkové ceny je zákazník povinen uhradit nejpozději do 30 dnů před realizací zájezdu. V případě vzniku smluvního vztahu v době kratší než 30 dnů před realizací zájezdu je zákazník povinen ihned uhradit 100% celkové ceny.

4.3.V případě nedodržení termínu úhrady ceny zájezdu nebo její části zákazníkem v dohodnutých termínech je CK oprávněna jeho účast na zájezdu zrušit s tím, že náklady spojené se zrušením (stornopoplatky) hradí zákazník.

4.4.Zákazník má nárok na poskytnutí služeb jen při plném zaplacení ceny zájezdu.

5. Práva a povinnosti zákazníka

5.1.K základním právům zákazníka patří:

5.1.1.Právo na řádné poskytnutí potvrzených a zaplacených služeb. Pokud bez zavinění CK Itabella zákazník služby nevyčerpá, nemá právo na jejich náhradu.

5.1.2.Právo na dodatečné informace jinde neuvedené, související též se změnami v zájezdu, v cenách a v rozsahu služeb.

5.1.3.Právo zrušit svoji účast kdykoliv před zahájením čerpání služeb odstoupením od smlouvy za podmínek dle čl. 7.

5.1.4.Právo na reklamaci v souladu s čl. 7.

5.1.5.Právo na ochranu osobních dat, která uvádí v cestovní smlouvě a v dalších dokumentech CK před nepovolanými osobami.

5.1.6.Právo písemně oznámit CK, že se místo něj zájezdu účastní jiná osoba v případě, že v oznámení je současně prohlášení nového zákazníka, že souhlasí s cestovní smlouvou a splňuje podmínky k účasti na zájezdu. Původní a nový zákazník společně a nerozdílně odpovídají za zaplacení ceny zájezdu a nákladů, které CK vzniknou v souvislosti se změnou zákazníka.

5.2.K základním povinnostem zákazníka patří:

5.2.1.Poskytnout CK Itabella spolupráci, která je potřebná k řádnému zabezpečení a poskytnutí služeb, zejména úplné a pravdivé vyplnění všech potřebných formulářů a předložení potřebných dokladů.

5.2.2.Zaplatit smluvní cenu zájezdu v souladu s čl. 4  a zaplacení prokázat dokladem.

5.2.3.Převzít od CK doklady potřebné k čerpání služeb.

5.2.4.Dodržovat pasové, celní, zdravotní a jiné předpisy, za což je klient osobně zodpovědný a nese všechny následky spojené s nedodržováním uvedených podmínek.

5.2.5.Uhradit event. škodu, kterou způsobil v ubytovacím nebo jiném zařízení, kde čerpal služby zajištěné dle cestovní smlouvy.

5.2.6.Pokud se klient nedostaví, má CK nárok na plnou úhradu ceny zájezdu a klient tak ztrácí nárok na čerpání objednaných služeb.

6. Změny sjednaných služeb

6.1.Změny a odchylky jednotlivých služeb CK od dohodnutého obsahu smlouvy jsou v nutných případech přípustné, např. pokud se jedná o závažnou změnu v ubytování.

6.2.CK neručí za škody, které mohou klientům vzniknout v důsledku zpoždění. V případě zpoždění nevzniká klientovi právo na odstoupení od smlouvy, náhradu nečerpaných služeb a náhradu jakékoliv s tím spojené škody.

6.3.CK je oprávněna provádět operativní změny poskytovaných služeb v průběhu zájezdu, pokud z vážných důvodů není možnost dodržet původně dohodnuté služby. V takovém případě je CK povinna zabezpečit klientům náhradní služby v stejném nebo podobném rozsahu a kvalitě.Pokud jsou rozsah i kvalita služeb nižší než původní, vyplatí CK klientovi rozdíl v ceně. Žádné další nároky vůči CK nebudou akceptovány.

6.4.U zájezdů CK Itabella je první a poslední den určen především k zajištění plynulého ubytování a nelze je považovat za dny plnohodnotného rekreačního pobytu. V tomto smyslu tedy není možné reklamovat tyto dny jako změnu, příp. zkrácení pobytu.

7. Stornovací a reklamační podmínky

7.1.Stornopoplatky za odstoupení od smlouvy se účtují ve výši níže uvedených procentech ze smluvně sjednané ceny zájezdu (za celý apartmán). V případě storna jedné osoby v apartmánu musí zbývající osoby doplatit příplatek do výše ceny původně zaplacené, neboť cena je vždy účtována za celý apartmán a nelze ji proto na jednotlivé osoby rozpočítávat. CK má právo odečíst odstupné od složené zálohy nebo zaplacené ceny, s čímž dává zákazník výslovný souhlas.

7.2.V případě zakoupení pojištění u CK jsou stornopoplatky účtovány ze smluvně sjednané ceny zájezdu bez příplatku za toto pojištění. Případné stornopoplatky u pojištění si tak zákazník řeší s pojišťovnou sám a nárok uplatňuje vyplněním formuláře u pojišťovny, kde byla pojistka sjednána.

Stornopoplatky jsou následující:

v době kratší než 4 dny před zahájením čerpání služeb uvedených ve smlouvě:

100% z celkové ceny zájezdu

14 – 4 dny včetně před zahájením čerpání služeb uvedených ve smlouvě:

85% z celkové ceny zájezdu

29 – 15 dní včetně před zahájením čerpání služeb uvedených ve smlouvě:

65% z celkové ceny zájezdu

59 – 30 dní včetně před zahájením čerpání služeb uvedených ve smlouvě:

30% z celkové ceny zájezdu

do 60 dní včetně před zahájením čerpání služeb uvedených ve smlouvě:

10% z celkové ceny zájezdu

7.3.V případě podstatné změny rezervace, jíž je myšlena změna jména cestujících, změna termínu odjezdu, změna ubytovací kapacity, provedené do 60 dnů před plánovaných odjezdem, zaplatí účastník paušální poplatek 200Kč/os. Pozdější změna bude chápána jako zrušení původní smlouvy (včetně zaplacení stornopoplatků) a vystavení nové objednávky.

7.4.CK si vyhrazuje právo zrušit zájezd v důsledku neodvratitelné události, které nemohla zabránit ani při vynaložení veškerého úsilí.

7.5.Zákazník je oprávněn kdykoliv před uskutečněním zájezdu od smlouvy odstoupit a zájezd zrušit. Odstoupení od smlouvy musí být provedeno písemnou formou.Pro určení doby odstoupení od smlouvy je rozhodující datum doručení odstoupení od smlouvy na adresu CK. Odstoupení od smlouvy musí být vždy podepsáno osobou, která podepsala závaznou cestovní smlouvu. Tato osoba je zároveň zodpovědná za platbu stornopoplatků. Stornopoplatky se počítají ode dne doručení písemného odstoupení od smlouvy.  

7.6.V případě, že rozsah nebo kvalita poskytnutých služeb je nižší, než byla předem dohodnuta, vzniká zákazníkovi právo na reklamaci. Své nároky z reklamace musí zákazník uplatnit u CK písemně nebo ústně do 3 měsíců od skončení zájezdu, jinak právo zaniká.

7.7.Při výskytu závad v plnění je zákazník povinen uplatnit reklamaci včas bez zbytečného odkladu. Zákazník je povinen společně působit v tom směru, aby se eventuálním škodám zabránilo nebo aby byly co nejmenší. Zákazník je zejména povinen veškeré výhrady neprodleně sdělit v místě vzniku průvodci/delegátovi CK tak, aby mohla být sjednána náprava přímo na místě. Opomene-li zákazník z vlastní viny na nedostatek poukázat, nemá nárok na slevu. Zákazník je povinen poskytnout součinnost potřebnou k vyřízení reklamace. Na opožděné a nedoložené reklamace nebude brán zřetel.

7.8.V případě okolností, jejichž vznik, průběh a následek není závislý na činnosti a postupu CK nebo okolností ze strany klienta, na základě kterých celkem nebo z části nevyužije objednané, zabezpečené a zaplacené služby, nevzniká klientovi nárok na úhradu nebo slevu z cen těchto služeb.

7.9.CK neručí za úroveň cizích služeb, které si klient objedná na místě u průvodce, hotelu nebo jiné organizace. Dále se za předmět reklamace nepovažují škody a majetkové újmy, které jsou předmětem pojistného krytí na základě uzavřené pojistné smlouvy a dále také škody a majetkové újmy, které jsou z rozsahu pojistného krytí výslovně vyňaty.

8. Pojištění

8.1.Povinné pojištění CK - CK Itabella je povinna po celou dobu své činnosti mít ve smyslu příslušných ustanovení zákona č. 159/1999 Sb. uzavřenou pojistnou smlouvu pro případ úpadku CK.

8.2.Cestovní pojištění zákazníků - V cenách zájezdů není cestovní pojištění zahrnuto. CK nabízí hned několik druhů pojištění – k nahlédnutí v kanceláři. Upozorňujeme, že pojistná smlouva vzniká výhradně mezi cestujícím a pojišťovnou, tzn. že případnou pojistnou událost si řeší zákazník přímo s pojišťovnou sám.

9. Souhlas se zpracováním osobních dat

9.1.Zákazník souhlasí s tím, aby CK v souladu s ustanovením zák. č. 101/2000 Sb. zpracovávala jeho chráněné osobní údaje včetně rodného čísla. Tyto údaje bude CK zpracovávat za účelem nabízení služeb poskytovaných CK a pro akviziční činnost. Údaje budou přístupny pouze zaměstnancům CK a dále osobám, které jsou oprávněny služby CK Itabella nabízet a poskytovat.

10. Závěrečná ustanovení

10.1.Tyto VSP vstoupily v platnost 1. 1. 2009 a vztahují se na všechny zájezdy pořádané CK Itabella.